Gry komputerowe to nie tylko rozrywka – to także coraz częściej poruszany temat badań naukowych i analiz kultury. Na studentów UMK zainteresowanych tym tematem czeka Toruńskie Koło Badania Gier. Prowadzi ono spotkania w Collegium Humanisticum, w których udział może wziąć każdy.
Ostatnie spotkanie (17 listopada) poprowadził jeden z założycieli – Bartosz Rogala. Tym razem uczestnicy zgłębiali temat inkluzywności w serii gier The Sims. Prezentacja dotyczyła przede wszystkim systemu tworzenia i edycji postaci w grze. W drugiej części spotkania uczestnicy mogli wziąć udział w quizie wiedzy o serii oraz otwarta dyskusja na jej temat.

Koło istnieje od 2023 roku. Otwarte jest na studentów z różnych wydziałów UMK, ale wychodzi także z inicjatywami poza grono swoich członków. Spotkania, które organizuje Toruńskie Koło Badania Gier są otwarte i cykliczne – odbywają się co dwa tygodnie w piątki w Collegium Humanisticum. Uczestnicy dyskutują w ich trakcie także na tematy związane z formami rozrywki innymi niż gry.
Mówi Bartosz Rogala:
Jak mówi kolejny z założycieli Bartosz Bukatko, już niedługo spodziewać się możemy nowej formy spotkań.
Comiesięczny cykl ma pomagać studentom zainteresowanych wspomaganiem się grami między innymi w pracach licencjackich czy magisterskich. Więcej informacji o Toruńskim Kole Badania Gier znajdziecie na facebooku.
Zobacz też: Co słychać u toruńskich graczy? Wywiad z Bartoszem Bukatko
[Fot. wyróżniająca: Antoni Sroka]
