Wywiady

3 grudnia 2018 | Piotr Grabski

0

Artur Rojek: „Kiedy OFF Festival startował, rynek festiwalowy był w Polsce żaden”

OFF Festival to nie tylko muzycy i publiczność, ale również szereg osób, które tworzą to wydarzenie muzyczne. Wśród nich jest Artur Rojek – pomysłodawca i dyrektor artystyczny OFF Festivalu. Ciekawi Was, jak wygląda ten event od kuchni? Zapraszamy do lektury!

Artur Rojek zajmuje się organizacją festiwalu od trzynastu lat. Jak w jego oczach zmienia się ten rynek? Jakie są największe różnice, które zauważył w przygotowaniach pierwszej i tegorocznej edycji OFF Festivalu?

 

Ciekawi mnie kwestia zapraszania artystów. Kiedy Artur Rojek bookuje pierwszych wykonawców? Mikołaj Ziółkowski, dyrektor artystyczny Open’era, powiedział przed rozpoczęciem edycji w 2017 roku, że ma już zabookowane pierwsze nazwiska na edycję w roku 2018. Czy w przypadku festiwalu w Katowicach jest podobnie?

 

W tym roku, wśród powrotów, jest m.in. Ariel Pink, który oprócz zagrania solowego koncertu, był również kuratorem sceny eksperymentalnej. Skąd taki pomysł? Czy może jego obecność w 2011 roku wpłynęła na ten wybór?

 

OFF to tradycja wykonywania albumów w całości. W tym roku m.in. …And You Will Know Us by the Drail of Dead grające Source Tags & Codes czy Kult grający Spokojnie. Jak wyglądały kulisy zaproszenia wspomnianych artystów?

 

Nawiązując do zespołów sentymentalnych – czy jest ktoś jeszcze, kogo Artur Rojek chciałby zaprosić, a z jakiegoś powodu jest to trudne lub wręcz niemożliwe?

 

Przyszłoroczna edycja odbędzie się w dniach 2-4 sierpnia 2019 roku. Bilety niebawem pojawią się w sprzedaży. Jeśli wciąż zastanawiacie się, jak spędzić pierwszy weekend sierpnia, sprawdźcie nasze relacje z tegorocznej edycji: dzień pierwszy, dzień drugi, dzień trzeci.

 

[fot. Agata Drozd]

Tagi: , ,




Back to Top ↑